Monday, June 27, 2011

belakang baju

Assalamualaikum...

Aku ingin cek balik ada tulisan apa laa kat belakang baju aku nie..sebab orang sekeliling aku asyik pandang semacam je dek tengok hantu disiang hari.. gaya macam tertarik dengan tulisan kat belakang baju aku tu..adeh..tu la kau..pakai baju tapi tak tengok dulu pakai baju apa..asal warna kuning jer ko rembat jer..(warna rumah sukan aku time skola dlu..so, minat la jugak)..huhu..reaksi masyarakat pandang aku macam setuju.. tp diorg macam takut untuk bertanya.. "adik, beli kat mana baju nie, abg,akak,pkcik,mkcik minat la..??".. aku dapat rasakan soalan itu yang ingin diajukan.. ada yang aku menoleh ke belakang sampai mengangguk-anggukkan kepala.. apa yang diorang paham??.. tapi tak tau laa.. mungkin aku jer yang perasan macam tu.. 


Dibilik aku....8.50 malam..


aku terus menanggalkan baju yang baru aku beli tu.. perasaan ghairah ingin tahu membuak- buak..haha..sebaik sahaja aku bukak... jeng3..rupanya ada gambar ini rupanya...




Laa... kat belakang aku nie ada tulisan nie aje.. ada yang tak kena ke? kenapa orang pandang aku macam tu? ade yang salah??..alhmdulillah takde .. jadi aku bukan lagi syok sendiri.. hehe.. syoknye!!!.. lepas nie lpas cuci boleh la pakai wat kali kedua pada 9 Julai .. kan..kan?? okeh..aku blah dlu nak layan puisi A. Samad Said..


UNGGUN BERSIH
Semakin lara kita didera bara —
kita laungkan juga pesan merdeka:
Demokrasi sebenderang mentari
sehasrat hajat semurni harga diri.

Lama resah kita — demokrasi luka;
lama duka kita — demokrasi lara.
Demokrasi yang angkuh, kita cemuhi;
suara bebas yang utuh, kita idami!

Dua abad lalu Sam Adams berseru:
(di Boston dijirus teh ke laut biru):
Tak diperlu gempita sorak yang gebu,
diperlu hanya unggun api yang syahdu.

Kini menyalalah unggun sakti itu;
kini merebaklah nyala unggun itu.











2 comments:

Ahmad Haziq Azlan said...

wah~~~~~
penyokong BERSIH 2.0 rupanya...
mmg patut pon org usha...

Pemuda Harapan said...

we walk 4 democracy..=)

Sample Text

PERATURAN MEMBACA BLOG:

1) Agak tidak formal dari segi penggunaan bahasa dan lain-lain. jadi pahamkan sendiri.

2) Tidak betanggungjawab dengan sebarang dakwaan jika menciplak artikel dalam blog ini.

3) Pandangan dan pendapat penulis tidak semestinya betul.