Wednesday, August 17, 2011

SAYA SAYANG AYAH..TAPI,

Situasi: borak santai waktu bulan puasa..


Lepat: pakcik kenapa sering kita dengar kes ayah rogol anak eh??tak sayang anak ke??


Samdol: alah,, haruan pun makan anak.. habis tu ikan tu sayang ke anak dia?

Lepat: tapi pakcik, tu ikan la.. haiwan mana ada akal..


Samdol : Ouh...kau tanya soalan ape nie nie..mudah sangat nak jawab.. biasa la tu.. macam kita tanam pokok la.. kita yang tanam.. kita  yang bagi baja dan siram dengan rapi..jaga elok-elok.. lepas tu bila dah besar buat apa nak bagi "HASIL" kat orang lain..bodo ape..sama la kalau kita ada anak perempuan..tak kan nak bagi orang rasa hasil dia dulu..

Lepat: ??? (tertanya-tanya)..

Lepat mintak diri untuk beredar.. sambil banyak istigfar dalam hati semasa melangkah pulang..


nota kaki: haiwan = samdol ?

4 comments:

deekay said...

logik tu ada tapi x kena langsung wei!Agaknya ayah yg rogol anak sendiri gunakan alasan ni ker?

Pemuda Harapan said...

@deekay tu hujah org yg xde ilmu...

.izzati liyana. said...

kalau semua bapak macam samdol. hancur anak bangsa. ini rupanya apa yang mereka rasa. speechless rasa. ingat anak ni ape. hasil hasil. haish. emosi pulak.

Pemuda Harapan said...

@.izzati liyana. insyallah kalau ade iman dalam diri takkan terjadi perkara macam tu..

Sample Text

PERATURAN MEMBACA BLOG:

1) Agak tidak formal dari segi penggunaan bahasa dan lain-lain. jadi pahamkan sendiri.

2) Tidak betanggungjawab dengan sebarang dakwaan jika menciplak artikel dalam blog ini.

3) Pandangan dan pendapat penulis tidak semestinya betul.