Monday, July 30, 2012

PRU ditangguhkan lagi?

Gambar hiasan


Ramai orang tanya aku bila tarikh pilihanraya. Aku pun dengan selamba jawab balik. Mana la aku tahu tanya Najib. Agak-agak demam dia dah baik dia umumlah. Nak mintak kontrak boleh pulak pegi jumpa Najib. Pasal pilihan raya kenapa tanya aku. Aku bakal PM gamaknya. Kahkah. Jadi lepas nih jangan tanya aku lagi bila tarikh pilihanraya.


Dalam jangkaan aku, aku jangkakan pilihanraya mungkin pada bulan September sebab dulu ada timbul isu nak buat pilihanraya musim haji. BN kalau tak buat kerja gila memang tak sah. Dah dapat ancaman dan tomahan tak jadi buat bulan haji. Jadi mungkin pilihanraya akan diadakan pada bulan September atau bila-bila lah.


Dan Mungkin juga Datu seri Najib ingin menguatkan lagi barisan jentera mereka dinegeri-negeri 'kubu kuat'mereka termasuklah Sabah.Bercakap seorang Ahli Parlimen BN Datuk Seri Lajim Ukin dia meletakkan jawatan dalam BN sebab menjaga kepentingan rakyat. Ehhh?? Selama ni korang buat apa eh? 50 tahun tu untuk kepentingan kroni semata-mata ke? Itu apa yang dia cakap lah. Aku dapat makluman start daripada tu juga ramai ahli diorang letak jawatan. 

Kahkahkah..


Demam lagi lah kau BN. Pakai tak buat tahun ni ke apa. Terserah lah . Lagi lama kau bubar parlimen lagi banyak kejutan akan berlaku. Percaya lah. Persoalan yang selalu sangat bermain dalam kepala otak aku adakah 'bekas' puak-puak drakula nih akan komited dalam perjuangan pakatan rakyat?Tukar parti dah bagus tapi bila dah dapat jawatan dalam kerajaan baru nanti macam mana? Kes lompat parti nih puak-puak depa yang mulakan. terutama si Perkasa tu.hahaha 

0 comments:

Sample Text

PERATURAN MEMBACA BLOG:

1) Agak tidak formal dari segi penggunaan bahasa dan lain-lain. jadi pahamkan sendiri.

2) Tidak betanggungjawab dengan sebarang dakwaan jika menciplak artikel dalam blog ini.

3) Pandangan dan pendapat penulis tidak semestinya betul.