Friday, August 24, 2012

Tak Tahu Apa Nak Jadi


Gambar Hiasan
Aku sendiri tak nafikan dengan duit manusia mampu sekelip mata berubah. Dan kalau hampa nak tau penyakit yang paling bahaya kat Malaysia sekarang nih bukan lagi penyakit jantung, tetapi RASUAH. So tak heran dengan penyakit tu manusia boleh hilang pertimbangan, hilang akal dan sebagainya. Jadi tolong beringat bagi penerima rasuah. Anda bakal di timpa penyakit kronik. Pemberi rasuah anda merupakan penyebar penyakit. Woha.

Aku jugak tak nafikan bila berkawan dengan orang jahat,kita pun turut rasa nak buat jahat. #fact.
Pepatah femes biasa kita dengar bila masuk kandang babi, tak kenal mana babi mana HANG mana AKU! kahkah.. So jangan masuk kandang khinzir jika tidak mahu nampak khinzir.

penterjemah bahasa katanya

Aku tak suka jadi penterjemah bahasa. Sebab aku takut aku salah translate dah akhirnya boleh memesongkan fahaman seseorang. Tapi berani betul Ust. Nashruddin nih. Aku tak tahu Najib faham ke tak apa yang pakcik arab tu sampaikan. Mintak hang tolong jadi translater aku, aku aku 'belanja' VISA pergi umrah  hang.
*ada yang tak kena disitu. mohon dikaji dengan detail lagi.

anak murid tak sampai 100 orang dapat 2 juta?
Pasal pakcik sorang nih hampa boleh rujuk entri sebelumnya. Aku tak tahu ini rasuah jenis apa.kahkah. Kalau bukan rasuah apa?tolong jawab. Bukan main gah lagi kau yer eksyen dengan orang kampung. cehh..

Aku teringin nak buat tesis kenapa Allah HARAM kan sangat rasuah.( best tak tajuk tesis PhD aku?)


0 comments:

Sample Text

PERATURAN MEMBACA BLOG:

1) Agak tidak formal dari segi penggunaan bahasa dan lain-lain. jadi pahamkan sendiri.

2) Tidak betanggungjawab dengan sebarang dakwaan jika menciplak artikel dalam blog ini.

3) Pandangan dan pendapat penulis tidak semestinya betul.